Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky
Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky
Kontaktné údaje poskytovateľa:
JLgarant. s.r.o.
Lazy 2116/37
02601 Bziny
Slovenská Republika
IČO: 53158415
DIČ: 2121284484
IČ DPH: SK2121284484
(ďalej len “predávajúci”)
Spoločnosť je zapísaná v Obchodnom registri Okresného súdu Žilina,
oddiel Sro, vložka č. 75144/LBankové spojenie:
IBAN: SK29 8330 0000 0028 0183 8945
S.W.I.F.T.: FIOZSKBA
Kód banky: 8330Kontaktné údaje
Telefón: +421 940 230 611
+421 940 540 602
E-mail: info@jlgarant.euPredajňa:
Radlisnkého 1736,
026 01 Dolný Kubín
E-mail: info@jlgarant.eu
Všeobecné obchodné a reklamačné podmienky
Tieto všeobecné obchodné a reklamačné podmienky („Podmienky“) upravujú práva a povinnosti Vás, ako spotrebiteľa, a Nás ako obchodníka v rámci zmluvných vzťahov uzavretých prostredníctvom E-shopu na webových stránkach www.cerpadlododomu.sk.
Všetky informácie o spracúvaní Vašich osobných údajov sú obsiahnuté v Zásadách spracúvania osobných údajov, ktoré nájdete tu.Keďže komunikácia prebieha primárne na diaľku, sú použité prostriedky komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú dohodu bez súčasnej fyzickej prítomnosti Nás a Vás.
Ak niektorá časť Podmienok odporuje dohode uzavretej v rámci procesu Vašej objednávky na E-shope, bude mať dohoda prednosť pred týmito Podmienkami.
Niekotré definície
1.1 Cena – finančná čiastka, ktorú budete hradiť za Tovar.
1.2 Cena za dopravu – finančná čiastka, ktorú budete hradiť za doručenie Tovaru, vrátane jeho zabalenia.
1.3 Celková cena – súčet Ceny a Ceny za dopravu.
1.4 DPH – daň z pridanej hodnoty podľa platných právnych predpisov.
1.5 E-shop – internetový obchod prevádzkovaný Nami na adrese www.cerpadlododomu.sk, prostredníctvom ktorého prebieha nákup Tovaru.
1.6 Faktúra – daňový doklad vystavený v súlade so zákonom o DPH na Celkovú cenu.
1.7 Objednávka – Vaša neodvolateľná ponuka na uzavretie Zmluvy o kúpe Tovaru s Nami.
1.8 Tovar – všetko, čo je možné nakúpiť na E-shope.
1.9 Užívateľský účet – účet zriadený na základe Vašich údajov, ktorý umožňuje uchovanie zadaných údajov a histórie objednávok a uzavretých zmlúv.
1.10 Vy / Spotrebiteľ – osoba nakupujúca na E-shope, právnymi predpismi označovaná ako spotrebiteľ.
1.11 Zmluva – kúpna zmluva dohodnutá na základe riadne vyplnenej Objednávky zaslanej prostredníctvom E-shopu, uzavretá vo chvíli, kedy od Nás dostanete potvrdenie Objednávky.Všeobecné úvodné ustanovenia a poučenie
2.1 Kúpa Tovaru je možná len cez webové rozhranie E-shopu alebo osobne na predajni.
2.2 Pri nákupe Tovaru je Vašou povinnosťou poskytnúť Nám správne a pravdivé informácie. Poskytnuté údaje považujeme za pravdivé.
2.3 Spotrebiteľ berie na vedomie, že podmienky záruky (najmä záručná doba) môžu byť odlišné od podmienok záruky medzi obchodníkom a podnikateľom. Na vzťahy medzi obchodníkom a podnikateľom sa vzťahujú ustanovenia Obchodného zákonníka (zákon č. 513/1991 Zb.).
2.4 Reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou VOP.
2.5 Spotrebiteľ objednávkou potvrdzuje, že si Podmienky a Reklamačný poriadok prečítal, súhlasí s nimi a bol riadne informovaný o podmienkach a spôsobe uplatnenia reklamácie Tovaru vrátane miesta uplatnenia a vykonávania záručných opráv podľa zákona č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa.
2.6 Spotrebiteľ je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení spotrebiteľskej zmluvy nekoná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo povolania. Podnikateľ je osoba zapísaná v obchodnom registri, osoba podnikajúca na základe živnostenského oprávnenia alebo iného oprávnenia podľa osobitného predpisu.
2.7 Spotrebiteľ má právo uplatniť záruku len na Tovar, ktorý vykazuje vady spôsobené výrobcom, dodávateľom alebo obchodníkom, ku ktorému sa vzťahuje záruka a bol zakúpený u obchodníka.
- Uzavretie Zmluvy
3.1 Zmluvu s Nami je možné uzavrieť iba v slovenskom jazyku.
3.2 Zmluva sa uzatvára na diaľku prostredníctvom E-shopu. Náklady na použitie komunikačných prostriedkov na diaľku hradí spotrebiteľ. Tieto náklady však zodpovedajú základnej sadzbe za používanie daných prostriedkov (napr. prístup k internetu), žiadne ďalšie poplatky nad rámec Celkovej ceny obchodník neúčtuje. Odoslaním Objednávky spotrebiteľ súhlasí s využitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
3.3 Na uzavretie Zmluvy je potrebné, aby spotrebiteľ prostredníctvom E-shopu vytvoril návrh Objednávky. V návrhu Objednávky musia byť uvedené tieto údaje:
- a) Informácie o nakupovanom Tovare (výberom Tovaru v E-shope a stlačením tlačidla „Pridať do košíka“);
b) Informácie o Cene, Cene za dopravu, DPH, spôsobe platby Celkovej ceny a požadovanom spôsobe doručenia Tovaru; tieto údaje sú zadané v rámci používateľského prostredia E-shopu, pričom Cena, Cena za dopravu, DPH a Celková cena sú uvedené automaticky na základe zvoleného Tovaru a spôsobu doručenia;
c) Identifikačné údaje spotrebiteľa potrebné na doručenie Tovaru, najmä meno, priezvisko, doručovaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo a e-mail; v prípade podnikateľa aj IČO, DIČ, IČ DPH. Tieto údaje budú v súlade so zákonom o ochrane osobných údajov č. 428/2002 Z. z. spracované len pre účely obchodného vzťahu medzi obchodníkom a spotrebiteľom a nebudú poskytnuté tretím osobám (okrem prepravcu).
d) Ak ide o Zmluvu s pravidelnou a opakovanou dodávkou Tovaru, informácie o trvaní tejto dodávky.3.4 Spotrebiteľ môže údaje v návrhu Objednávky meniť a kontrolovať až do jej odoslania. Odoslaním Objednávky prostredníctvom tlačidla „Objednávka s povinnosťou platby“ spotrebiteľ potvrdzuje oboznámenie sa a súhlas s týmito Podmienkami. Bez tohto súhlasu nie je možné Objednávku odoslať.
3.5 Po doručení Objednávky spotrebiteľovi obchodník čo najskôr potvrdí jej prijatie e-mailom. Potvrdenie obsahuje zhrnutie Objednávky a tieto Podmienky. Potvrdením Objednávky obchodníkom dochádza k uzavretiu Zmluvy so spotrebiteľom. Podmienky platné v deň objednávky sú súčasťou Zmluvy.
3.6 V niektorých prípadoch obchodník nemôže Objednávku potvrdiť, napr. ak Tovar nie je dostupný alebo objednaný počet presahuje dostupnú zásobu. V takom prípade obchodník kontaktuje spotrebiteľa a predloží návrh Zmluvy v pozmenenej podobe. Zmluva je uzavretá, keď spotrebiteľ tento návrh potvrdí.
3.7 Ak je v E-shope alebo návrhu Objednávky uvedená zjavne chybná Cena (napr. technická chyba), obchodník nie je povinný Tovar dodať za túto Cenu. Spotrebiteľ bude kontaktovaný a obchodník mu predloží ponuku na uzavretie novej Zmluvy s opravenou Cenou. Nová Zmluva vzniká potvrdením tejto ponuky spotrebiteľom. Ak spotrebiteľ ponuku nepotvrdí do 3 dní, obchodník je oprávnený od Zmluvy odstúpiť.
3.8 Uzavretím Zmluvy vzniká spotrebiteľovi záväzok zaplatiť Celkovú cenu.
3.9 Spotrebiteľ s Užívateľským účtom môže Objednávku urobiť prostredníctvom účtu. Aj v tomto prípade je povinný skontrolovať správnosť a úplnosť predvyplnených údajov. Proces tvorby Objednávky je rovnaký ako pre spotrebiteľa bez účtu.
3.10 V prípade poskytnutia zľavy je potrebné ju uviesť do určeného poľa v návrhu Objednávky. Tovar bude poskytnutý so zľavou podľa zadaných údajov.
- Užívateľský účet
4.1 Na základe registrácie v rámci E-shopu môže spotrebiteľ pristupovať do svojho Užívateľského účtu.
4.2 Pri registrácii Užívateľského účtu je povinnosťou spotrebiteľa uviesť správne a pravdivé údaje a v prípade zmien ich aktualizovať.
4.3 Prístup k Užívateľskému účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Spotrebiteľ je povinný zachovávať tieto údaje v tajnosti a nikomu ich neposkytovať. V prípade ich zneužitia obchodník nenesie zodpovednosť.
4.4 Užívateľský účet je osobný a spotrebiteľ ho nesmie umožniť využívať tretím osobám.
4.5 Obchodník môže Užívateľský účet zrušiť, najmä ak ho spotrebiteľ viac ako 5 rokov nevyužíva alebo poruší povinnosti vyplývajúce zo Zmluvy.
4.6 Užívateľský účet nemusí byť dostupný nepretržite, napríklad z dôvodu údržby hardvérového a softvérového vybavenia.
- Cenové a platobné podmienky, výhrada vlastníckeho práva
5.1 Cena je vždy uvedená v E-shope, v návrhu Objednávky a v Zmluve. V prípade rozporu medzi Cenou uvedenou pri Tovare v E-shope a Cenou v návrhu Objednávky sa uplatní Cena v návrhu Objednávky, ktorá zodpovedá cene v Zmluve. Návrh Objednávky obsahuje aj cenu za dopravu a prípadné podmienky bezplatnej dopravy.
5.2 Celková cena je uvedená vrátane DPH a všetkých zákonom stanovených poplatkov.
5.3 Platbu Celkovej ceny spotrebiteľ uhradí po uzavretí Zmluvy a pred odovzdaním Tovaru. Možnosti platby sú:
- a) Bankovým prevodom – informácie pre platbu spotrebiteľ obdrží v potvrdení Objednávky. Celková cena je splatná do 6 dní od vystavenia potvrdenia.
b) Kartou online – platba prebieha cez platobnú bránu Shoptetpay a riadi sa jej podmienkami, dostupnými tu: https://www.shoptet.sk/obchodne-podmienky. Celková cena je splatná okamžite po úspešnej platbe.
c) Dobierkou – platba pri doručení Tovaru. Celková cena je splatná pri prevzatí Tovaru.
d) Hotovosťou pri osobnom odbere – platba pri prevzatí Tovaru v prevádzkarni obchodníka.5.4 Faktúra sa vystaví elektronicky po úhrade Celkovej ceny a bude zaslaná na e-mail spotrebiteľa uvedený v Objednávke. Papierová faktúra sa vystavuje len pri osobnom odbere.
5.5 Výhrada vlastníckeho práva – vlastnícke právo k Tovaru prechádza na spotrebiteľa až po úplnom zaplatení Celkovej ceny. Do úplnej úhrady je Tovar majetkom obchodníka. Pri platbe bankovým prevodom je Celková cena považovaná za zaplatenú pripísaním na účet obchodníka; pri ostatných spôsoboch platby okamihom uskutočnenia platby.
- Doručenie Tovaru, prechod nebezpečenstva náhodnej skazy a náhodného zhoršenia predmetu kúpy
6.1 Tovar bude spotrebiteľovi doručený spôsobom podľa jeho voľby, a to:
a) Osobným odberom na prevádzke obchodníka: Radlinského 1736, 02601 Dolný Kubín
b) Osobným odberom na výdajných miestach spoločnosti Packeta
c) Doručením prostredníctvom dopravných spoločností, s ktorými obchodník spolupracuje6.2 Doručenie Tovaru je možné aj do zahraničia – doprava sa vypočíta a spotrebiteľovi bude zaslaná ponuka.
6.3 Termín dodania Tovaru bude oznámený spotrebiteľovi pri objednávke. Spotrebiteľ zaplatením faktúry alebo zálohovej faktúry súhlasí s týmto termínom. Termíny dodania sa líšia podľa druhu Tovaru; vo všeobecnosti sú od 2 do 14 dní od objednávky. V prípade zmeny termínu doručenia spotrebiteľa e-mailom informujeme o novom predpokladanom termíne. Spotrebiteľ má právo odstúpiť od Zmluvy aj po oznámení zmeny termínu.
6.4 Pri preberaní Tovaru od dopravcu je povinnosťou spotrebiteľa skontrolovať neporušenosť obalu a prípadné poškodenie bezodkladne oznámiť dopravcovi a obchodníkovi do 24 hodín. Ak je obal poškodený a svedčí o neoprávnenej manipulácii, spotrebiteľ Tovar nepreberá.
6.5 Spotrebiteľ je povinný prevziať Tovar v dohodnutom mieste a čase. Ak Tovar neprevezme, obchodník ho informuje e-mailom o mieste a lehote na prevzatie. Pri opakovanom doručení na žiadosť spotrebiteľa hradí spotrebiteľ náklady spojené s opakovaným doručením. Neprevzatie Tovaru v lehote môže byť dôvodom na odstúpenie obchodníka od Zmluvy z dôvodu porušenia povinností spotrebiteľa.
6.6 Nebezpečenstvo škody na Tovare prechádza na spotrebiteľa okamihom jeho prevzatia. Ak spotrebiteľ Tovar neprevezme z dôvodov na jeho strane, prechádza nebezpečenstvo náhodnej skazy a zhoršenia Tovaru v okamihu, kedy mal možnosť Tovar prevziať.
- Práva zo zodpovednosti za vady
7.1 Kvalita a zodpovednosť za Tovar
7.1.1 Obchodník zabezpečí, aby Tovar bol dodaný v dohodnutej kvalite, množstve a bez vád.
7.1.2 Zodpovedá len za vady, ktoré má Tovar pri prevzatí spotrebiteľom. Pri použitom Tovare sa nezodpovedá za opotrebenie alebo vady vzniknuté používaním. Pri Tovare predávanom za zníženú cenu sa zodpovednosť vzťahuje len na vady, ktoré nezodpovedajú dohodnutej cene.
7.1.3 Záručná doba je 24 mesiacov, pričom začína plynúť od prevzatia Tovaru spotrebiteľom. Predĺžená záručná doba (36, 60 alebo 84 mesiacov) začína plynúť od inštalácie a spustenia zariadenia obchodníkom.
7.1.4 Pri výmene Tovaru začne nová záručná doba plynúť od prevzatia výmennej jednotky. Pri výmene náhradného dielu sa vzťahuje 12-mesačná záruka, pri opakovanej výmene 6-mesačná.
7.1.5 Práva zo zodpovednosti za vady zaniknú, ak spotrebiteľ neuplatní reklamáciu v záručnej dobe. Pri Tovare rýchlo sa kaziacom je nutné uplatniť reklamáciu najneskôr nasledujúci deň po kúpe.
7.2 Obchodník zaručuje, že Tovar:
- a) má vlastnosti dohodnuté so spotrebiteľom, alebo ktoré sú primerané podľa popisu Tovaru;
b) je vhodný na účely uvedené v popise alebo bežné pre daný typ Tovaru;
c) zodpovedá vzorke, ak bola poskytnutá;
d) je v dohodnutom množstve a hmotnosti;
e) spĺňa požiadavky osobitných právnych predpisov;
f) nie je zaťažený právami tretích osôb.7.3 Podmienky uplatnenia reklamácie
7.3.1 Pri doručení Tovaru v poškodenom obale je spotrebiteľ povinný Tovar od dopravcu neprebrať a bezodkladne kontaktovať obchodníka (tel. 0940 230 611; 0940 540 602, e-mail: info@jlgarant.eu).
7.3.2 Pri skrytých vadách musí spotrebiteľ reklamáciu uplatniť bez zbytočného odkladu po zistení vady, najneskôr však do uplynutia záručnej doby.
7.3.3 Záruka sa vzťahuje len na výrobné vady a mechanické poškodenie. Nevzťahuje sa na opotrebovanie, nevhodné použitie alebo neodbornú montáž.
7.3.4 Spotrebiteľ nemôže reklamovať vady, o ktorých bol informovaný pred prevzatím Tovaru alebo za ktoré bola poskytnutá primeraná zľava.
7.4 Vybavenie reklamácie
7.4.1 Reklamáciu je možné uplatniť e-mailom, listom alebo osobne. Spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár (príloha č. 1 Podmienok).
7.4.2 Reklamácia musí obsahovať popis vady a identifikačné údaje spotrebiteľa vrátane e-mailu pre oznámenie výsledku.
7.4.3 Spotrebiteľ predloží doklad o kúpe Tovaru (faktúra, bloček, výpis z účtu, montážny list).
7.4.4 Deň doručenia vadného Tovaru spolu s dokladmi je začiatok reklamácie. V prípade doplnenia podania reklamácia začína dňom doplnenia.
7.4.5 Ak spotrebiteľ nedoplní reklamáciu do 10 dní od výzvy obchodníka, podanie sa považuje za neopodstatnené.
7.4.6 Obchodník zodpovedá za poranenie osôb len pri preukázanej zámernej alebo hrubej nedbanlivosti. Nenesie zodpovednosť za škody na majetku ani nepriamu škodu.
7.4.7 Storno poplatok pri odmietnutí montáže v dohodnutý deň je 200 EUR.
7.4.8 Spotrebiteľ nesie zodpovednosť za škody spôsobené nesprávnym používaním, napr. pretečením klimatizácie.
7.5 Lehota vybavenia reklamácie
7.5.1 Obchodník určí spôsob vybavenia reklamácie do 3 pracovných dní (zložité prípady do 30 dní).
7.5.2 Reklamácia sa vybaví bezodkladne avšak neskôr do 30 dní. Po lehote má spotrebiteľ právo odstúpiť od Zmluvy alebo na výmenu Tovaru.
7.5.3 Vybavenie reklamácie sa potvrdí písomne alebo e-mailom.
7.5.4–7.5.8 Spotrebiteľ má právo:
- na bezplatné odstránenie vady,
- výmenu Tovaru alebo odstúpenie od Zmluvy pri neopraviteľnej alebo opakovanej vade,
- primeranú zľavu pri inej neodstrániteľnej vade.
7.5.9 Reklamáciu vybavíme odovzdaním opraveného Tovaru, výmenou Tovaru, vrátením ceny alebo vyplatením primeranej zľavy.
7.6 Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady sa riadi § 619 a nasl. Občianskeho zákonníka, zákonom č. 250/2007 Z.z. a zákonom č. 102/2014 Z.z.
7.7 Spotrebiteľ:
- a) do 12 mesiacov od kúpy môže reklamáciu odmietnutú na odborné posúdenie neplatiť;
b) po 12 mesiacoch, ak je reklamácia zamietnutá, môže poslať Tovar na odborné posúdenie na náklady obchodníka;7.8 Podnikateľ musí vady oznámiť do 3 dní od prevzatia.
7.9 Spotrebiteľ má právo uplatniť vady pri spotrebnom Tovare 24 mesiacov od prevzatia.
7.10 Spotrebiteľ je riadne poučený o svojich právach podľa § 622 a § 623 Občianskeho zákonníka.
- Odstúpenie od Zmluvy
8.1 K odstúpeniu od Zmluvy, teda k ukončeniu zmluvného vzťahu medzi nami a spotrebiteľom od jeho začiatku, môže dôjsť z dôvodov a spôsobmi uvedenými v tomto článku, prípadne v ďalších ustanoveniach Podmienok, v ktorých je možnosť odstúpenia výslovne uvedená.
8.2 Spotrebiteľ má podľa § 7 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji na diaľku právo odstúpiť od Zmluvy bez uvedenia dôvodu do 14 dní odo dňa doručenia Tovaru. Ak je predmetom Zmluvy viac druhov Tovaru alebo dodanie niekoľkých častí Tovaru, lehota začína plynúť dňom doručenia poslednej časti Tovaru. Pri pravidelných dodávkach Tovaru začína lehota dňom dodania prvej zásielky. Odstúpenie je možné preukázateľne, najmä e-mailom alebo doporučeným listom. Spotrebiteľ môže využiť vzorový formulár (príloha č. 2).
Predaj v kamennej predajni: Ak spotrebiteľ odstúpi, obchodník môže požadovať úhradu vzniknutých nákladov a zmluvnú pokutu do výšky 40 % z fakturovanej čiastky. Nevzťahuje sa na čl. 8.3a.
8.3 Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od Zmluvy v prípadoch, keď je predmetom Zmluvy:
a) produkt vyhotovený podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa alebo určený osobitne pre neho, alebo produkt, ktorý vzhľadom na svoje vlastnosti nemožno vrátiť (napr. hygienické filtre čističiek vzduchu alebo zdravotnícke filtre klimatizácií);
b) Tovar podliehajúci rýchlemu zníženiu akosti alebo skaze, prípadne Tovar po dodaní neoddeliteľne zmiešaný s iným;
c) Tovar uzavretý v ochrannom obale, ktorý nie je možné vrátiť z hygienických alebo zdravotných dôvodov, ak bol obal po dodaní porušený.8.4 Lehota na odstúpenie sa považuje za zachovanú, ak spotrebiteľ nám oznámi odstúpenie v tejto lehote.
8.5 Pri odstúpení od Zmluvy bude cena Tovaru vrátená do 14 dní odo dňa účinnosti odstúpenia na účet, z ktorého bola zaplatená, alebo iný účet podľa dohody. Vrátenie bude realizované až po kontrole Tovaru, najmä kvôli zabezpečeniu, že nedošlo k neoprávnenej manipulácii s látkami podliehajúcimi Kjótskemu protokolu. Spotrebiteľ vracia Tovar čistý a, ak možno, v originálnom obale.
8.6 Spotrebiteľ je povinný v lehote 14 dní od odstúpenia Tovar zaslať alebo odovzdať nám či našej poverenej osobe. Náklady na vrátenie nesie spotrebiteľ, pokiaľ sa nedohodne inak (napr. osobný odber). Lehota je zachovaná, ak bol Tovar odovzdaný na prepravu najneskôr posledný deň lehoty. Spotrebiteľ má nárok na vrátenie pôvodných nákladov na dopravu do výšky najlacnejšieho ponúkaného spôsobu doručenia.
8.7 Spotrebiteľ zodpovedá za škodu spôsobenú nad rámec nevyhnutného nakladania s Tovarom podľa jeho povahy a vlastností. Vyúčtovanie škody je splatné do 14 dní od doručenia Tovaru.
8.8 Obchodník môže odstúpiť od Zmluvy z dôvodu vypredania zásob, nedostupnosti Tovaru, prerušenia výroby alebo zmien zo strany výrobcu/dodávateľa, vyššej moci alebo ak nie je možné Tovar dodať včas. V týchto prípadoch informuje obchodník spotrebiteľa bez zbytočného odkladu a vráti uhradenú cenu do 14 dní.
8.9 Obchodník môže odstúpiť od Zmluvy, ak spotrebiteľ neprevezme Tovar do 5 pracovných dní od dohodnutého termínu.
- Podávanie podnetov a sťažností
9.1 Spotrebiteľ môže podávať podnety a sťažnosti písomne e-mailom na: info@jlgarant.eu.
9.2 O posúdení bude spotrebiteľ informovaný e-mailom.
9.3 Orgán dozoru: Slovenská obchodná inšpekcia (SOI), Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj, Predmestská 1359/71, 010 01 Žilina, tel.: 041/724 58 68.
9.4 Podnet na kontrolu možno podať aj elektronicky cez platformu SOI: Podajte podnet.
- Alternatívne riešenie sporov so spotrebiteľmi
10.1 Spotrebiteľ môže požiadať obchodníka o nápravu e-mailom na info@jlgarant.eu. Ak odpoveď nebude uspokojivá do 30 dní, môže spotrebiteľ podať návrh na alternatívne riešenie sporu podľa zákona č. 391/2015 Z. z.
10.2 Subjekty ARS sú zverejnené na stránke MHSR: zoznam subjektov.
10.3 Návrh sa podáva spôsobom podľa § 12 zákona o alternatívnom riešení sporov.
10.4 Spotrebiteľ môže využiť aj online platformu ODR: ODR platforma.
- Darček k objednávke
11.1 Spotrebiteľ musí vopred oznámiť, ak o darček nemá záujem.
11.2 Práva zo zodpovednosti za vady sa vzťahujú iba na samotný Tovar, nie na darček.
11.3 Pri odstúpení od zmluvy musí spotrebiteľ vrátiť aj darček. Ak darček nebude vrátený, vzniká bezdôvodné obohatenie, prípadne nárok na peňažnú náhradu vo výške obvyklej ceny.
11.4 Spotrebiteľ znáša náklady na vrátenie Tovaru a darčeka, ak nie je možné vrátiť Tovar poštou.
11.5 Darček platí len pre nákup cez e-shop; kombinácia darčeku so zľavami alebo akciami nie je možná ak nie je uvedené inak.
- Záverečné ustanovenia
12.1 Písomná korešpondencia sa doručuje elektronicky na e-mailové adresy uvedené v Zmluve alebo Užívateľskom účte.
12.2 Zmluvu je možné meniť len písomnou dohodou. Zmena Podmienok sa vzťahuje iba na budúce Zmluvy.
12.3 Obchodník nezodpovedá za škody spôsobené vyššou mocou alebo nepredvídateľnými udalosťami.
12.4 Prílohy: vzorový formulár reklamácie a vzorový formulár odstúpenia od Zmluvy.
12.5 Zmluva a Podmienky sú archivované elektronicky u obchodníka. Spotrebiteľ dostáva potvrdenie objednávky a Podmienky e-mailom.
12.6 Na činnosť obchodníka sa nevzťahujú žiadne kódexy správania podľa § 3 ods. 1 písm. n) Zákona o ochrane spotrebiteľa.
12.7 Spotrebiteľ je povinný preplatiť zníženie hodnoty Tovaru vzniknuté nad rámec bežného nakladania pri skúšaní funkčnosti.
12.8 Potvrdením objednávky spotrebiteľ súhlasí s reklamačnými podmienkami obchodníka. Obchodník si vyhradzuje právo na zmeny v súlade so zákonom.
Tieto Podmienky nadobúdajú účinnosť 07.07.2024
Príloha: Reklamačný formulár
Príloha: Odstúpenie od zmluvy